A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Диканський будинок дитячої та юнацької творчості Диканської селищної ради

13 жовтня 2002 року Гурток "Юні оператори аматорської служби радіозв'язку"

Дата: 13.10.2022 15:25
Кількість переглядів: 38

Тема дистанційного заняття: Вчимося разом з нашими військовими! Правила роботи з портативною радіостанцією. Правила радіообміну (пам'ятай, противник тебе чує).

Дорогі діти! В даний військовий час нам заборонено працювати в етері коротких хвиль, користуючись радіостанціями. Ви знаєте чому. Так, в ефірі працюють наші Захисники, воїни, зв'язківці!

Ось правила, які повинен знати кожен боєць на війні ! А ми з вами навчаємось цій корисній справі.

Тож, УВАГА! ЗАПАМ' ЯТОВУЄМО!!!!

1. Кожному бійцю присвоюється індивідуальний позивний, при цьому треба уникати довгих важких для запам'ятовування і схожих. Такі позивні як Іван Іванович неприпустимі, занадто довго і трата дорогоцінного часу на дурниці. Можна використовувати імена, за умови, що в віділенні немає бійців з однаковим ім'ям.

2. Говори коротко, стисло і з максимальним змістом. Не "думай" в ефірі. Перш ніж почати передачу, подумай і сформулюй, що саме ти хочеш сказати, потім скороти це в кілька разів і тільки потім говори коротко, чітко і по суті.

3. Знай, що противник може тебе чути! Думай якою інформацією ти можеш себе видати і як її закодувати так, щоб зрозумів тільки адресат.

4. Пам'ятай всі умовні і кодові позначення;

5. Менше в ефір непотрібної інформації, що «засмічуює» канал. Чим більше передач йде на частоті, тим більше шансів противнику її відстежити.

6. Не варто підключати на одну частоту багато народу. 10-12 чоловік на одному каналі оптимальний варіант, за умови дотримання п.5

7. Дотримуйся правил радіообміну: не лізь без черги, не перебивай тих, хто зараз передає, акцентуй закінчення твоєї передачі.

8.Тримай у порядку радіостанцію і гарнітуру. Вмій нею користуватися. Несправна і погано налаштована радіостанція - зло.

Протокол зв'язку.

Виклик здійснюється проголошенням фрази:

<позивний>, <ваш>;

«Перший, я другий, (виходите) на зв'язок!»

Кореспондент відповідає:

«(Другий), відповів!»

Передачу повідомлення слід завершувати словами:

«Прийом!»

Після прийому інформації передачу слід починати словами:

«Прийнято!»

В кінці сеансу зв'язку кожному учаснику обов'язково потрібно повідомити про повне прийняття інформації, передавши одне з наступних слів: «кінець зв'язку», «нуль», «зрозумів», цим ви позбавите кореспондента від сумнівів, чи все ви зрозуміли.

Порядок ведення зв'язку.

Дочекайтеся, поки ваш опонент закінчить передачу і тільки тоді починайте свою. Якщо ви спробуєте вклинитися в розмову, не дочекавшись закінчення чужої передачі, то ви тільки створите сильну перешкоду і не будете почуті. Запам'ятайте: коли хтось щось передає - чути тільки його, якщо ж 2 людини одночасно спробують щось передати, то не буде чутно нікого. Не передавайте більше 20-ти секунд безперервно: пам'ятайте, що в цей час ніхто інший не може скористатися зв'язком. Робіть по 1-2 -секундну паузу між закінченням прийому опонента і початком своєї передачі - це потрібно для можливості передачі екстрених повідомлень або підключенню до вашого розмови ще кого-небудь.

Якщо кореспондент не відповідає на ваш виклик, можна попросити викликати його, того, кого він почує напевно. В таких випадках - чітко і коротко формулюйте свої послання, тому як запам'ятати і передати без помилок більш ніж 10ти секундне заплутане повідомлення практично неможливо.

При переході на передачу слухайте канал хоча б пару секунд, в цій паузі вас або вашого кореспондента можуть викликати ще хто-небудь, можливо з терміновим повідомленням.

Якщо намічається довгий діалог, краще перейти на запасний канал, можливо ваші колеги не хочуть слухати ваше тривале спілкування на основному каналі.

Можна зробити це таким чином:

«Перший, переходимо на третій канал!» «Прийнято, (переходимо) на третій!»

Поганий прийом.

Якщо прийом кореспондента супроводжується шумами і спотвореннями, це означає, що ви перебуваєте або на максимальній відстані або потрапили в «погане місце» для зв'язку. У цьому випадку кореспондент теж чує вас погано. Постарайтеся під час передачі кореспондента знайти «гарне місце», пересуньтеся в сторону на невелику відстань, поверніться навколо своєї осі, орієнтуючись за рівнем шуму в прийнятому сигналі. Як тільки шум зменшиться, розбірливість сигналу зросте. До речі і ваш кореспондент стане приймати вас краще. Якщо станція обладнана шумоподавлювачем який відключається, відключіть його, на граничних дальностях зв'язку це допоможе не пропустити виклик. У всіх випадках тримайте антену вертикально.

Якщо є можливість, вибирайте для зв'язку піднесені місця, в лісі виходьте на галявинки, але не їх середину, а на край максимально віддалений від кореспондента. Якщо кореспондент знаходиться в лісі, легше зв'язатися з ним не з узлісся, а відійшовши від нього на кілька десятків метрів. При зв'язку з автомобіля, виставте антену назовні або, принаймні, притисніть її до скла. Використання зовнішньої антени дозволяє, до речі, значно збільшити дальність зв'язку.

Радіопаузи.

При вході в «радіопаузу» (тобто при виключенні рації або неможливості її слухати) необхідно повідомити про це на базову станцію сказавши, які позивні і приблизно на який час вийшли з ефіру. Про закінчення радіопаузи обов'язково повідомляти, командиру групи або в ефір.

Як тримати рацію.

При перенесенні антена рації не повинна впритул прилягати до тіла, і бути по можливості вертикально спрямованою. Обов'язково розташуйте станцію на спорядженні так, щоб ніщо випадково не могло зачепити кнопку передачі. При перенесенні рації всередині сумки і т.п. рацію краще вимикати. При передачі антена рації має бути спрямована вертикально. Мікрофон радіостанції, або саму станцію з вбудованим мікрофоном слід тримати на відстані близько 5 см від рота, говорити голосно і виразно, але не кричати, розбірливість це не підвищить, а знизить.

Вчимося, щоб бути гідними спадкоємцями наших воїнів!

Керівник гуртка Марина Дєєва

#диканськийбудиноктворчості

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень