A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Диканський будинок дитячої та юнацької творчості Диканської селищної ради

Цікаві вправи та завдання для розвитку творчих здібностей з гуртка "Культура мови та спілкування".

Дата: 14.01.2021 10:10
Кількість переглядів: 82

Цікаві вправи та завдання для розвитку творчих здібностей з гуртка "Культура мови та спілкування".

Важливою умовою для розвитку творчих здібностей школярів є робота, спрямована на збагачення їхнього словника, формування умінь правильно, точно й виразно використовувати лексику рідної мови для побудови зв'язних висловлювань різних типів.

Тому, мої дорогі вихованці, пропоную до вашої уваги декілька цікавих вправ та завдань.

1. Уважно прослухайте один раз текст, а потім дайте відповіді на запитання.

Одного разу на початку осені Мишка з мамою Оленою Сергіївною та батьком Дмитром Івановичем запросили в село на день народження дідуся Івана. Родина виїхала в гості о восьмій годині ранку поїздом з Київського вокзалу. Їхати треба не дуже довго: потрібна восьма зупинка з кінця. Дідусь був дуже радий зустрічі з онуком.

- Як називатимуть Мишка, коли він стане дорослим?

- На якій зупинці вони вийшли, якщо на цьому маршруті всього 12 зупинок?

- Чиїм батьком був дідусь Іван – тата чи мами?

- Скільки часу вони добирались до села, якщо від станції до станції поїзд їде 6 хв? О котрій годині вони вийшли з поїзда?

2. З кожного рядка виберіть лише ті букви, що не повторюються, і складіть з них побажання.

На всю роботу відводиться 2 хв (вчитель записує ряди букв на дошці або видає кожному учневі відповідну заготовку на аркуші паперу )

А О Н О О Е А Д Д

Х П А Р П Й Р И И

Е П В Ф Е А Ф П М

З Ю Л А Л В Ю Л Ю

Г Ц Ж Ц Д И Г Ц Г

Щ З У А З С У Т З

О А И О А Т О А Ь

( Нехай вам завжди щастить).

О Р Т Б Р А Т О Ж

А С Н Є М Н С С О

Щ У Л К С Л К І Щ

Ч В З М З Ч Д В О

Я Б П Я Р П Ф А Ф

И Ц Й И Ц Т Д Е Д

П Ю Х Л Ю Х Г А Г

( Бажаємо усім добра й тепла).

3. Замініть даний опис буквами, і ви зможете прочитати слово.

Друга буква алфавіту,літера після букви Т, літера перед М, буква перед Л, перша літера алфавіту. (Булка).

4. Гра ,,Відгадай слово".

Перший звук у цьому слові-приголосний, його пара [х]. Другий звук-голосний, пом'якшує попередній приголосний, він є у слові літо. Наступний звук-подовжений м'який приголосний, він є у слові бадилля. Голосний звук, який позначається літерою, що у слові яма позначає два звуки.

5. Написати за одну хвилину поряд з кожним почутим прикметником іменник, який підходить за змістом до цього прикметника і стоїть у тому ж роді і числі. Слова повторювати не можна.

* Гострий, дружній, дзвінка, міський,

класний, сердитий, похмурий, тепле,

ранкові, військове.

Наприклад. Чарівна паличка.

6. Записати по три іменники, що означають: прізвище, ім'я, по батькові; назви міст; назви рік; назви рослин: назви тварин; клички тварин.

7. Знайдіть спільну назву кожній парі слів:

Наприклад. Шафа, стіл – меблі.

Україна, Італія - ... ;

дуб, береза - ... ;

Київ, Донецьк - ... ;

вівторок, четвер - ... ;

Симоненко, Олесь - ... ;

Дніпро, Дністер - ... .

8. Запишіть, з яким словом ( іменником) у вас асоціюється кожна назва тварин.

( Робота виконується протягом 3 хв).

Наприклад. Птах – небо, дельфін – море.

Білка, лисиця, корова, вуж, їжак, кішка, кабан, соловей, жаба, кріт, бджола.

9. Доберіть до кожного іменника з правого стовпчика відповідний прикметник з лівого: підступна сова

слизький змія

мудра білка

надутий жаба

товстошкірий птах

вільний вуж

запаслива індик

холодна бегемот.

10. Завдання.

Два хлопчики зустрілися біля дверей і ніяк не можуть розминутися.

Хто з них повинен дати дорогу, якщо відомо, що одному з них 5 років, а другому – 7?

Якою рукою зручніше розмішувати цукор у склянці?

Горобчик прокинувся о 9 годині ранку.

Коли він ліг спати, якщо проспав усього 4 години?

Яку пташку нагадує поганий співак?

Якщо з-під тину видно 6 пар кінських ніг, то скільки цих тварин на подвір'ї?

Дід, баба, онучка, Жучка, кішка та мишка тягнули – тягнули і нарешті витягли ріпку. Скільки очей дивилося на ріпку?

Коваль підкував трійку коней, вбиваючи в кожну підкову по 2 цвяхи. Скільки цвяхів знадобилося ковалю?

На уроці української мови вчитель диктував учням такі слова: хлопчик, бігти, сміятися, весна, зелений, теплий, розквітати. Дітям запропонували записати їх у окремі стовпчики. Скільки стовпчиків у них могло вийти і чому?

11. Добери синоніми до слів.

А) Мовчазний ... (німий, тихий, безмовний).

Б) Падало ... (опускалось, опадало, облітало).

В) Шелестіло ... (шурхотіло, шуміло, шепотіло).

Г) Птахи ... (пернаті друзі, пернаті жителі, птаство).

Ґ) Білочка ... (вивірка, запаслива господарка, лісова пустунка, трудівниця).

Д) Хороше ... (приємно, добре, чудово).

Е) Говорити...(балакати, розмовляти, базікати, мовити, казати).

12. Прочитай текст. Добери заголовок до нього. До підкреслених слів добери протилежні за значенням так, щоб похмура картина природи змінилася на веселу, сонячну.

Важкі і чорні хмари пливли по небу.

Сердитий вітер гойдав віти дерев.

Жовте листя сумно тріпотіло од вітру.

Настала холодна дощова осінь.

13. З ряду слів, близьких за значенням, добери і встав замість крапок найбільш влучні. Швидко, скоро, прудко, хутко, жваво.

А) ... прийде весна. Б) ... розтане сніг.

В) Білочка ... стрибає з гілки на гілку.

Г) Хлопчики про щось ... розмовляли.

Керівник гуртка "Культура мови та спілкування" Олена Жданова

#диканськийбудиноктворчості


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень